X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

25 lat historii 333

Poprosiliśmy Rosę Pujol, najdłużej pracującą w 333, aby opowiedziała nam o początkach strony internetowej ćwierć wieku temu.

7 lipiec 2023
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

333 została założona 4 kwietnia 1998 roku. Na początku kwietnia 2023 roku, 25 lat później, spotkałam się z Enricem Marco i Miquelem Collellem, aby świętować sukces ich projektu. Poszliśmy do tej samej restauracji, w której 25 lat temu spotkaliśmy się z nieżyjącym już José Barceló. Tamto spotkanie było moim punktem wyjścia w 333, projekcie, który José, Enric i Miquel już rozpoczęli, i który miał wkrótce zostać uruchomiony.

Left to right: Miquel Collell, Rosa Pujol, and Enric Marco.

Left to right: Miquel Collell, Rosa Pujol, and Enric Marco.

José, Enric i Miquel byli twórcami 333, prawdziwymi wizjonerami, którzy dostrzegli potencjał Internetu w czasach, gdy w naszym kraju (Hiszpanii) była to dopiero raczkująca technologia, do której dostęp miało mniej niż 5% populacji. Szczerze mówiąc, w tamtym czasie nawet w najśmielszych snach nie wyobrażałam sobie, że 333 może stać się tym, czym jest dzisiaj. Jak mogliśmy stworzyć firmę, która zależała od dostępu do Internetu, który miało bardzo niewiele osób, a jeszcze mniej miało go w gospodarstwach rolnych, która opierała się na modemie emitującym niezapomniany skrzeczący dźwięk i który była również drogi?

Kiedy zaczynałam, okazało się, że strona ma już swój kształt. Miquel wrócił niedawno z pobytu w Stanach Zjednoczonych z wersją 333 w walizce. Po przyjeździe przedstawił innowacyjny pomysł swoim partnerom, którzy szybko zaangażowali się w projekt i udzielili mu pełnego wsparcia. Ich wiedza branżowa i uznanie, wraz z ich entuzjazmem, sprawiły, że dalsza droga okazała się być prosta.

Po pewnych poprawkach i poszukiwaniach hosta internetowego, byliśmy gotowi do rozpoczęcia realizacji projektu, który z czasem stanie się wielkim wspólnym dziełem dzielenia się wiedzą na temat świń.

Kiedy zaczynaliśmy, naszym głównym celem było oferowanie dobrych usług w zakresie dostarczania informacji technicznych dla branży. W tym celu postanowiliśmy publikować krótkie i zwięzłe streszczenia wybranych artykułów technicznych, które uznaliśmy za interesujące i przydatne. Szybkość Internetu była tak niska, że prawie nie używaliśmy obrazów, a kiedy to robiliśmy, były one tak małe, że dziś potrzebowalibyśmy szkła powiększającego, aby je zobaczyć. Obecnie jednak naszym głównym wyzwaniem jest przekazywanie informacji w postaci infografik i/lub filmów, które są tak krótkie, jak to tylko możliwe, nie z powodu braku przepustowości, ale aby uniknąć utraty uwagi naszych użytkowników.

Od samego początku mieliśmy doskonałych współpracowników, specjalistów od trzody chlewnej z różnych krajów, z którymi zorganizowaliśmy panel ekspertów, do których użytkownicy mogli przesyłać pytania online. Dziś ta usługa może wydawać się całkiem normalna, ale w 1998 roku wyraźnie wyprzedzała swoje czasy. Usługa ta doprowadziła do powstania sekcji, którą prowadziliśmy przez wiele lat, "zdaniem ekspertów".

Dziś już prawie zapomnieliśmy, co to jest, ale w początkach 333 otrzymywaliśmy niektóre artykuły faksem. W tamtym czasie, zgodnie z naszą filozofią "przechodzenia do sedna", prosiliśmy o artykuły z limitem 250 słów, który wkrótce zwiększyliśmy, aby uniknąć nadmiernego wysiłku w streszczaniu.

Wkrótce po rozpoczęciu działalności dodaliśmy kolejną usługę, która była kluczowa w historii 333, którą niektórzy z nas nadal nazywają "breaking news", codzienny serwis z aktualnymi wiadomościami o świniach. Zgodnie z tą samą filozofią redakcyjną, którą stosujemy do informacji technicznych: publikowanie zwięzłych i obiektywnych informacji nadal jest maksymą zespołu 333. W tym czasie położyliśmy podwaliny pod dzisiejszą społeczność 333, która składa się z ponad 125 000 osób.

Zainspirowani pracą bardzo dobrego współpracownika w Stanach Zjednoczonych, zaczęliśmy mailingi z wiadomościami. Ludzie dziesiątkami, a po kilku dniach setkami, zapisywali się na listę, by otrzymywać wiadomości, a ręczna obsługa stała się niemożliwa, więc szybko postanowiliśmy przeprowadzić jeden z naszych pierwszych procesów automatyzacji.

Kolejnym kluczowym obszarem, który staraliśmy się rozwijać z biegiem czasu, a tym bardziej wraz z postępem globalizacji, jest ekonomia. Informacje i prognozy ekonomiczne dostarczane przez doświadczonych ekspertów, wraz z systemem cen trzody chlewnej i towarów oraz statystykami produkcji i handlu, składają się na naszą unikalną globalną panoramę rynku trzody chlewnej w Internecie.

333 rozwija się wraz z wieloma innymi usługami, takimi jak narzędzia diagnostyczne, symulator kosztów, kalkulator leków, porównania side-by-side, ogłoszenia drobne i wiele innych. Maksymalnym wyrazem tych usług było otwarcie internetowego sklepu z zaopatrzeniem dla gospodarstw w 2006 roku, co zapoczątkowało nową linię biznesową.

W ciągu tych 25 lat 333 doświadczyło również stopniowej rozbudowy na różne kraje i obecnie ma edycje w 10 językach, więc przyzwyczailiśmy się do pilnowania strefy czasowej podczas rozmów i spotkań z kolegami z innych edycji.

333 to praca zbiorowa, która rozwija się dzięki wkładowi wielu współpracowników, zarówno użytkowników, autorów, sponsorów, jak i doradców, do punktu, w którym jest uznawana przez wielu za globalny punkt odniesienia dla praktycznych i wiarygodnych informacji na temat trzody chlewnej. Wszystkie te podmioty odegrały rolę w rozwoju 333, jednak nic z tego nie byłoby możliwe bez wielkiego poświęcenia całego zespołu ludzi, którzy codziennie pracowali przez te 25 lat, aby ukształtować stronę internetową, aby nadać jej obecną formę. Niewątpliwie kapitał ludzki jest najlepszym kapitałem naszej firmy.

W tym miejscu chciałabym wyrazić wdzięczność wszystkim tym, którzy w taki czy inny sposób przyczynili się do tworzenia 333 w ciągu ostatnich 25 lat.

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości 3trzy3 w 3 minuty

Cotygodniowy newsletter podsumowujący najnowsze informacje z 3trzy3.pl

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji