X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Segment pakowania i przetwórstwa kluczem do sukcesu

Dla producenta dostosowanie się do segmentu pakowania/ przetwórstwa, które wykazują cechy długofalowego, skutecznego i odpornego gracza z dostępem do globalnego rynku ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, niezależnie od tego, jak wydajny stał się producent.

Znaczący wzrost strukturalny o cztery lub więcej procent całkowitej rocznej produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku stanowczo wpłynął na globalne status quo i spowodował, że wszystkie kraje, których przyszłość opiera się o ciągły wzrost eksportu, staną się bardziej konkurencyjnym globalnym środowiskiem. Sukces w wychwytywaniu rosnącego, zależnego od dochodów, globalnego popytu z czasem będzie wymagał stale rosnącej konkurencyjności, nie tylko o niskich kosztach na poziomie produkcji lub przetwarzania, ale i szybkości w działaniu, co pozostaje kluczową cechą dominacji. Odporność ekonomiczna na gwałtowne nadpodaże, niedobór środków produkcji, nagłe pojawienie się chorób powstrzymujących eksport, takich jak afrykański pomór świń, niespodziewane renegocjacje wieloletnich umów handlowych i konflikty regionalne, które wyrównują partnerów handlowych itp., będą determinantami długofalowego sukcesu .

Powróćmy jeszcze raz do roli segmentu pakującego i przetwórców, jako podstawy długofalowej ekonomicznej odporności w dążeniu kraju do rentownego miejsca w rozwijającym się globalnym rynku wieprzowiny. Zaczynamy od tego, ponieważ to, co widzicie wydaje się czymś w rodzaju powolnej, epickiej bitwy wśród krajów produkujących mięso wieprzowe, aby wykreować długoterminową, dochodową i rosnącą pozycję eksportową netto. Nie można tego osiągnąć jedynie dzięki wysokiej jakości i wydajnej produkcji, ponieważ wymaga to, aby zarówno segment produkcji, jak i przetwórstwo- pakowanie nabierały cech dobrze funkcjonującego wspólnego przedsiębiorstwa. Można to osiągnąć bez zintegrowanego prawa własności (co i tak nie zapewnia sukcesu), ale jest to trudne, a stare tradycje branżowe i syndrom grupowego myślenia powoli odchodzą w niepamięć.

Mówimy o pakowaniu / przetwórstwie jako filarze w łańcuchu produkcji wieprzowiny, ponieważ tylko z tego punktu można przechwycić pełne spektrum informacji, patrząc zarówno do tył łańcucha, czyli na produkcję żywych zwierząt / tusz, a także w przód, w kierunku poznania ostatecznych odbiorców. Jak zostało odkryte, to właśnie tutaj znajdują się kluczowe informacje, którą można wykorzystać lub przekazać. Dla producenta dostosowanie się do segmentu pakowania/ przetwórstwa, które wykazują cechy długofalowego, skutecznego i odpornego gracza z dostępem do globalnego rynku (bezpośrednio lub pośrednio), ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, niezależnie od tego, jak wydajny stał się producent.

Jakie są różne sposoby, jakie stosuje producent / przetwórca w celu promowania długoterminowej odporności ekonomicznej, albo zapewnia, że nigdy się to nie wydarzy? Pierwszą i najważniejszą cechą pakowaczy/ przetwórstwa jest to, czy zobowiązuje się on do przejrzystego udostępniania informacji producentom pozyskanym podczas uboju. Obejmuje to krytyczne indywidualne pomiary masy i cechy charakterystyczne jakości. Co więcej, czy istnieje chęć pomocy producentowi w opracowywaniu informacji o świniach, które można wykorzystać do dokładniejszych, długoterminowych inwestycji w technologie, genetykę i cechy tusz mogące stworzyć produkt najwyższej jakości na rynku krajowym i globalnym? Jest to cecha charakterystyczna zwykle obserwowana tylko w skoordynowanych łańcuchach, w których producenci mają udział własnościowy w procesach obróbki i pakowania. W najbardziej zacofanych sieciach większość informacji nie jest udostępniana, ponieważ uważa się, że producent użyje jej w stosunku do pakującego w sposób konkurencyjny.

Jeśli chodzi o sygnał cenowy od przetwórcy, przedstawienie schematu kupna po cenach producentowi, w oparciu o różne wagi i miary jakości, jest koniecznym ale niewystarczającym warunkiem długoterminowego sukcesu obu stron. Często takie harmonogramy zakupów są tworzone na podstawie rocznej lub kwartalnej statystyki wszystkich zakupionych świń i mają na celu wywarcie nacisku na całą grupę w kierunku zwiększonej wartości dla przetwórcy. Główny producent w tej grupie może nie mieć takich samych średnich cech (średnia waga zwierząt i zmienność masy tuszy) całej grupy, a zatem otrzymuje niewystarczające informacje zwrotne dotyczące zarówno wartości produkcji, jak i zysków. Ponadto niektóre schematy kupna obejmują różne formy zachęty / rabaty dla producenta, które ostatecznie tylko obniżają koszt pakowania/przetwórstwa, a nie wartość produkcji. Koszt, który mógłby zostać obniżony poprzez lepsze zarządzanie lub reinwestycję w technologię przetwarzania.

Niektóre firmy po prostu odmawiają dzielenia się informacjami z producentami, z wyjątkiem ogólnych informacji (łączna waga i średnia cena / jednostkę), inni udostępniają je w formatach innych niż elektroniczne, które są uciążliwe w pracy lub użytkowaniu. Inne mogą dostarczać je w odstępach czasu, które nie są dostosowane do potrzeb konkurencji.

Wreszcie, istnieją przetwórcy/pakowacze , którzy są strukturalnie oddzieleni od źródła świń, takie jak systemy na całym świecie, które używają pośredników lub brokerów, kupujących świnie od sprzedawców i wysyłających je na wybrane przez siebie rynki. Tego typu kanały rynkowe blokują przepływ niemal wszystkich użytecznych informacji od producentów. Brokerzy, którzy stoją pomiędzy zakupami, blokują krytyczne informacje z obu stron i ograniczają przyszłą konkurencyjność zarówno producenta, jak i pakującego. Takie systemy rynkowe spełniały krytyczną i niezbędną funkcję w przeszłości, ale są to systemy, które działają teraz tylko w małych, lokalnych i słabo rozwiniętych sieciach.

Sieci regionalne muszą rozwinąć odporność gospodarczą, aby zdobyć miejsce w przyszłym światowym przemyśle wieprzowym. Segment przetwórstwa i pakowania jest kluczem do sukcesu. Czasy zachowania ważnych informacji dla siebie, żeby zyskać przewagę już minęły. Przewaga ekonomiczna dzielenia się informacjami jest coraz częściej widoczna w skoordynowanych łańcuchach, które wkraczają poza ruchome piaski konwencjonalnej mądrości. Idź tą drogą lub staw czoła coraz trudniejszej przyszłości.

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane artykuły

Powiązane produkty w sklepie

Sklep specjalizujący się w branży świń
Doradztwo i serwis techniczny
Ponad 120 marek i producentów
Nie jesteś subskrybentem tej zawartości 3trzy3 w 3 minuty

Cotygodniowy newsletter podsumowujący najnowsze informacje z 3trzy3.pl

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji