Nowy raport National Pork Board analizuje rosnące krótko- i długoterminowe zapotrzebowanie na białko dla Chin oraz sposób, w jaki amerykańska wieprzowina może zająć taką pozycję, aby zaspokoić to zapotrzebowanie. Nowy raport, Pork 2040: China Market Assessment, ujawnia także wpływ afrykańskiego pomoru świń (ASF) zarówno na krótko-, jak i długoterminowe zapotrzebowanie na białko w Chinach, a także zmiany w chińskim przemyśle wieprzowym i łańcuchu dostaw.
Według raportu spożycie wieprzowiny w Chinach osiągnęło najwyższy poziom w 2014 r. Będzie stale powoli spadać, ponieważ populacja Chin wzrośnie do najwyższego poziomu w 2030 r. Ponieważ dostępność innych białek - w szczególności ryb, kurczaka i wołowiny - rośnie wraz ze wzrostem rozporządzalnego dochodu, konsumenci będą dążyć do dywersyfikacji źródeł białek w swojej diecie.
Według badań wieprzowina amerykańska może pomóc w zaspokojeniu pilnych krótkoterminowych potrzeb białkowych, które generuje ASF w Chinach ze względu na zmniejszenie populacji świń domowych. Jednak do 2025 r. chińska produkcja wieprzowiny odbije, a gospodarstwa będą miały czas na odbudowę i modernizację. Raport określa kluczowe kroki, które eksporterzy wieprzowiny mogą podjąć teraz, aby zwiększyć eksport do Chin w perspektywie krótkoterminowej i określa strategię zaspokajania długoterminowych potrzeb. Kilka najważniejszych elementów raportu:
- Krótkoterminowe - przy obecnym wybuchu ASF amerykański przemysł eksportowy będzie musiał ciężko pracować, aby wykorzystać maksymalny potencjalny udział w rynku. Zapotrzebowanie w krótkim okresie będzie dotyczyło fragmentów tuszy wieprzowej, różnych odmian mięsa i całych tusz. Eksporterzy powinni również wykorzystać czas na budowanie lojalności zarówno wobec chińskich przetwórców, jak i konsumentów.
- Długoterminowe - w miarę zbliżania się roku 2025 i wzrostu produkcji krajowej w Chinach, chińska wieprzowina zastąpi większość wzrostu importu obserwowanego podczas wybuchu ASF. Eksporterzy z USA mogą jednak wykorzystać te pięć lat na budowanie relacji z klientami, zwiększanie wartości swoich produktów i wyróżnianie się na dłuższą metę jako preferowany dostawca.
Pork 2040: China Market Assessment
6 listopada 2019 / National Pork Board/ USA.
https://www.pork.org