X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Białoruś: misja gospodarcza polskich przedsiębiorców

W dniach 10-13 listopada 2014 r. odbyła się misja gospodarcza na Białoruś. Uczestniczyli w niej przedstawiciele kilkunastu polskich firm reprezentujących branże: mleczarską, mięsną, owoców i warzyw, napojów bezalkoholowych, urządzeń i maszyn do przetwórstwa spożywczego oraz szklarni.

24 listopad 2014
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

W dniach 11 i 12 listopada zainteresowani przedsiębiorcy mogli zwiedzać targi „Prodexpo” w Mińsku. Do dyspozycji polskich firm uczestniczących w misji było również stoisko na targach wynajęte przez WPHI w Mińsku. 20 edycja targów „Prodexpo” poza miejscowymi białoruskimi wystawcami przyciągnęła również wystawców m.in. z Czech, Gruzji, Kazachstanu, Mołdawii, Rosji, Rumunii i Wenezueli.

Podczas targów odbyło się seminarium „Kooperacja produkcyjno – handlowa kluczem do rozwoju wzajemnych obrotów nie tylko w sektorze rolno-spożywczym. Debata na podstawie studium przypadków.” Radca, Kierownik WPHI w Mińsku, Zbigniew Szmuniewski przedstawił warunki oraz wyniki polsko-białoruskiej współpracy gospodarczej w 2013 r. oraz omówił aktualną sytuację. Marzena Trajer – Dyrektor Biura Analiz i Programowania ARR przedstawiła potencjał polskiej branży rolno-spożywczej oraz dane dotyczące wzajemnej wymiany handlowej. Klim Staszewski - przedstawiciel międzynarodowej kancelarii prawnej „Arzinger & Partners” omówił praktyczne aspekty importu towarów na Białoruś. Anatol Vielikin – Dyrektor Generalny firmy „Bieł-Plast” w Lidzie oraz wiceprezes Polskiego Klubu Biznesu podzielił się swoimi doświadczeniami w zakresie prowadzenia biznesu na Białorusi.

W misji gospodarczej na Białoruś uczestniczyli przedstawiciele kilkunastu polskich firm reprezentujących branże: mleczarską, mięsną, owoców i warzyw, napojów bezalkoholowych, urządzeń i maszyn do przetwórstwa spożywczego oraz szklarni.

Uczestnicy misji gospodarczej mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku białoruskim. Tzw. Store-Check stanowił dobrą okazję do zapoznania się z miejscowymi produktami oraz towarami konkurencji na rynku białoruskim.

środa, 19 listopada 2014 /ARR/ Polska
www.arr.gov.pl

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji