Brazylijski eksport wieprzowiny (biorąc pod uwagę wszystkie produkty, w tym świeże i przetworzone) odnotował w lutym wzrost o 20,3%, donosi Brazylijskie Stowarzyszenie Białek Zwierzęcych (ABPA). W zeszłym miesiącu wyeksportowano łącznie 81,1 tys. ton, w porównaniu z 67,4 tys. ton w tym samym okresie w 2020 r.
Przychody ze sprzedaży w lutym wyniosły 185,7 mln USD, czyli o 19,9% więcej niż w drugim miesiącu 2020 r., kiedy to wyniosły 154,9 mln USD.
W pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż wieprzowiny wyniosła 144 200 ton, o 6,12% więcej niż 135 900 ton uzyskanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody za pierwsze dwa miesiące 2021 r. wyniosły 332,3 mln USD, o 4,1% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, z 319,1 mln USD.
Chiny, główny cel brazylijskiego eksportu, importowały w lutym 41.600 ton, o 34% więcej niż w tym samym okresie w 2020 roku.
Na uwagę zasługuje również sprzedaż do Chile z 4500 ton (+ 73,5%), Angoli z 3400 tonami (+ 7,4%), Singapuru z 3300 tysiącami ton (+ 43,8%) i Argentyny z 2000 ton (+ 15%).
Region Santa Catarina pozostaje wiodącym eksporterem, z 40 700 tonami wysłanymi w lutym (+ 16,3% w porównaniu do lutego 2020 r.). Na drugim miejscu Rio Grande do Sul wyeksportowało 21 300 ton (+ 30%), a na trzecim miejscu Paraná - wysłała 11 300 ton (+ 22,4%).
9 marca, 2021/ ABPA/ Brazylia.
https://abpa-br.org/