Eksport wieprzowiny ze Stanów Zjednoczonych wzrósł o 6% w pierwszym kwartale do 762,784 mt, podczas gdy wartość eksportu wzrosła o 7% do 2.11 mld USD.
W pierwszym kwartale eksport do Korei wzrósł o 54% powyżej tempa sprzed roku pod względem wielkości (69,452 mt) i skoczył o 59% pod względem wartości (227.6 mln USD). Po kilku latach na pozycji nr 5 w eksporcie wieprzowiny z USA, Korea wyprzedziła Kanadę jako czwarty co do wielkości kierunek eksportu, ustępując jedynie Meksykowi, Chinom i Japonii.
Eksport do Ameryki Środkowej w pierwszym kwartale wzrósł o 21% do 37,681 ton, o wartości 114.8 mln USD (wzrost o 31%).
Wysyłki do Meksyku zakończyły pierwszy kwartał w rekordowym tempie, rosnąc o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym pod względem wolumenu (281 261 ton) i o 6% wyższej wartości (575,1 mln USD).
Styczniowo-marcowy eksport do Oceanii wzrósł o 151% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 28,271 mt, a wartość wzrosła o 139% do 101.8 mln USD. Większość amerykańskiej wieprzowiny trafiającej do tego regionu jest surowcem do dalszego przetwarzania, a amerykański przemysł szybko odzyskuje udział w rynku z Unii Europejskiej. Przetworzone produkty o wartości dodanej z USA również zyskały popularność w Oceanii.
Dynamiczny wzrost w Kolumbii napędził silny pierwszy kwartał eksportu wieprzowiny do Ameryki Południowej, który wzrósł o 46% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 36,180 mt. Wartość eksportu wzrosła o 54%, osiągając 103.4 mln USD. W pierwszym kwartale dostawy do Kolumbii wzrosły o 50% do 32 012 ton, podczas gdy wartość wzrosła o 64% do 88 milionów dolarów. Kolumbijskie peso odbiło się od swoich minimów w stosunku do dolara amerykańskiego, co pomaga wspierać siłę nabywczą i zaufanie importerów. Ceny wieprzowiny w Kolumbii również utrzymują się na wysokim poziomie.
Eksport wieprzowiny do Japonii w pierwszym kwartale był nieco niższy niż rok temu, spadając o 2% do 88,473 mt. Wartość eksportu spadła o 1% do 357.6 mln USD, ponieważ Japonia pozostała drugim co do wartości miejscem docelowym dla amerykańskiej wieprzowiny, ustępując jedynie Meksykowi.
Pomimo niższych wysyłek na Filipiny, eksport do regionu ASEAN w pierwszym kwartale wzrósł o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 14,811 mt, o wartości 31.6 mln USD (spadek o 10%). Eksport do Malezji w dalszym ciągu rósł w szybkim tempie, osiągając poziom 170% rok do roku do 1 503 mln ton, podczas gdy jego wartość wzrosła o 163% do 4,6 mln USD. Dobre wyniki w marcu sprawiły, że eksport do Wietnamu w pierwszym kwartale wyniósł 1 528 mln ton, co oznacza wzrost o 78%, podczas gdy wartość wzrosła o 87% do 2,9 mln USD.
Duże dostawy krajowe i przeciwności gospodarcze nadal wpływają na popyt Chin / Hongkongu na importowaną wieprzowinę. W pierwszym kwartale eksport z USA spadł o 16% w porównaniu z rokiem ubiegłym do 113 248 ton, podczas gdy wartość eksportu spadła o 24% do 266,8 mln USD. Region ten jest największym odbiorcą amerykańskiego eksportu mięsa wieprzowego, który spadł w mniejszym tempie, spadając o 4% pod względem wielkości (82,165 mt) i 14% pod względem wartości (195 mln USD).
3 maja, 2024/ USMEF/ USA.
https://www.usmef.org