W 2016 roku producenci europejscy będą korzystać z programów o wartości 111 mln € na znalezienie nowych rynków i promowanie konsumpcję wewnątrz i na zewnątrz UE. Promocja jest kluczowym elementem działań przedstawionych przez Komisję w celu wsparcia rolników.
"Enjoy, it's from Europe": promocja nowej polityki przyjętej dziś przez Komisję Europejską pomoże przedsiębiorstwom tego sektora wejść na lub konsolidować rynki międzynarodowe i uświadamiać europejsckich konsumentów co do wysiłków podejmowanych przez europejskich rolników. Aby osiągnąć ten cel, Komisja udostępni więcej zasobów, zwiększy poziom współfinansowania i dokona zminimalizowania biurokracji do zatwierdzenia projektów. Jest to część starań, aby stopniowo zwiększać dostępnego budżetu UE na promocję, z 61 mln € w roku 2013 (kiedy zaproponowano nowe zasady) do 200 mln € w 2019 r.
Komisarz ds Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan stwierdził: "w Europie rolno-spożywczego produktów nie ma sobie równych na rynku globalnym. 110 miliardów € UE rynku eksportowego tworzy miejsca pracy i zapewnia rozwój obszarów wiejskich w całej Europie. Aby utrzymać poziom eksportu, z przyjemnością przedstawiam nowy system promocji, który obejmuje 111 mln € na pozyskanie dalszych możliwości dla produktów rolno-spożywczych UE na nowych rynkach, jak również rozwija naszą obecność na istniejących rynkach. Jestem szczególnie zadowolony z wydzielenia 30 mln € dla problematycznego sektora mleka i wieprzowiny w ramach zapowiedzianej niedawno 500 mln € pakietu..."
wtorek 13 października 2015/ EC/ UE.
http://europa.eu/rapid