Z wysyłkami wynoszącymi około 1,2 miliona ton i 12,3% udziałem w całkowitym światowym eksporcie produktów wieprzowych i produktów ubocznych, Brazylia utrzymała czwarte miejsce w rankingu światowych eksporterów w 2023 roku.
W 2023 r. 54,6% brazylijskiego eksportu pochodziło z jednostki federacyjnej Santa Catarina, a następnie Rio Grande do Sul i Paraná z udziałami odpowiednio 23,1% i 14%. Łącznie te trzy stany odpowiadały za ponad 90% eksportu wieprzowiny w kraju w ubiegłym roku.
Port Itajaí odpowiadał za 34.41% eksportu, 23.62% pochodziło z portu Sao Francisco do Sul, 16.05% z portu Paranaguá, 11.59% z portu Rio Grande, a pozostałe 14% z innych urzędów celnych, w tym Sao Borja.
Kawałki wieprzowiny stanowiły 89,06% całkowitego eksportu wieprzowiny w 2023 r., podroby i tłuszcz stanowiły odpowiednio 8,36% i 1,21%, podczas gdy produkty takie jak produkty przetworzone, tusze, skóry i skórki stanowiły tylko 1,4%.
W ubiegłym roku 67,04% brazylijskiego eksportu trafiło na kontynent azjatycki, a 19,77% do obu Ameryk. Afryka (8,34%), Bliski Wschód (3,96%), Europa (kraje spoza UE) (0,76%) i Oceania (0,04%) stanowiły 13% miejsc docelowych brazylijskiej wieprzowiny w 2023 roku.
Brazylijska wieprzowina dotarła na 89 rynków międzynarodowych w 2023 roku. Jednak tylko 5 z nich (Chiny, Hongkong, Filipiny, Chile i Singapur) stanowiło ponad 65% całkowitego eksportu w tym roku.
Chiny były głównym celem eksportu w 2023 r., mimo że dostawy do tego kraju spadły o 15,56% w porównaniu z 2022 r., z 460 260 t do 388 655 t.
Z wyjątkiem Chin i Argentyny, wysyłki do większości miejsc docelowych eksportu w ubiegłym roku odnotowały znaczny wzrost w porównaniu do 2022 roku. Po raz pierwszy eksport wieprzowiny do Meksyku osiągnął 28,601 ton.
333 Ameryka Łacińska, na podstawie danymch Brazylijskiego Stowarzyszenia Białka Zwierzęcego (ABPA) / Brazylia.
https://abpa-br.org/