Sektor rolno-spożywczy i rybny umocnił swoją ważną rolę w hiszpańskim handlu zagranicznym i stanowi obecnie ponad jedną piątą (20,6%) całkowitego eksportu gospodarki narodowej, podczas gdy import stanowi 12,8%.
Największy wkład wniosła grupa owoców, której wartość eksportu wyniosła 9,57 mld euro. Na drugim miejscu znalazło się mięso, które sprzedano za 8,4767 mld euro i był to podsektor o najwyższym wzroście, 17,8%, napędzanym przez popyt na wieprzowinę z Chin. Warzywa były trzecią co do wielkości grupą eksportową, z 6,890 mld euro.
Unia Europejska (UE) pozostaje preferowanym miejscem przeznaczenia dla hiszpańskiego eksportu żywności i napojów, skupiając 63% (33,76 mld euro w kategoriach ekonomicznych), przy wzroście wartości eksportu o 1,7%. Proporcja reprezentowana przez UE do ubiegłego roku była jeszcze wyższa, 72% w 2019 r., przed wyjściem Wielkiej Brytanii. Choć dane dotyczą roku 2020, to w momencie tworzenia raportu w 2021 roku Wielka Brytania jest uznawana za kraj trzeci.
Wartość eksportu do państw trzecich wzrosła w ubiegłym roku o 8,5% (łącznie 20,088 mld euro) ze względu na znaczny wzrost sprzedaży do Chin, która zwiększyła się o 67,3%.
10 sierpnia, 2021/ MAPA / Hiszpania.
https://www.mapa.gob.es