X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Jak ASF w Chinach wpłynęło na pogłowie świń, strukturę stad i konsumpcję

Jak ASF w Chinach zmniejszyło pogłowie świń, podniosło ceny wieprzowiny, zrestrukturyzowało przemysł i zmieniło wzorce konsumpcji.

20 listopad 2019
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Afrykański pomór świń (ASF) spowodował znaczne straty w pogłowiu i gwałtowny wzrost cen wieprzowiny w Chinach w 2019 r. Oczekuje się, że ASF będzie się nadal rozprzestrzeniać, ale wolniej dzięki wysiłkom przemysłu i zmianom polityki.

Według raportu Rabobank ASF przekształci rozwój chińskiego łańcucha dostaw wieprzowiny w nadchodzących latach, przesuwając strukturę w kierunku produkcji na większą skalę i gospodarstw rolnych kontraktowych, co pozwoli na lepsze bezpieczeństwo biologiczne i bardziej zorganizowane struktury łańcucha dostaw.

Przewiduje się szybszy wzrost produkcji trzody chlewnej na południu i wschodzie kraju, chociaż odbudowa chińskiego pogłowia świń do wartości sprzed ASF może potrwać pięć lat lub dłużej.

Konsumenci musieli zmienić wzorce konsumpcji, dostosowując się do braku podaży świeżej wieprzowiny i kupowali więcej mrożonych i przetworzonych produktów. Prawdopodobnie wybiorą także inne źródła białka; udziały drobiu mają wzrosnąć o ponad 30% do 2025 r.

Uczestnicy łańcucha dostaw od inwestorów po detalistów będą mogli skorzystać z rosnącej wartości rynkowej wieprzowiny. Oczekuje się, że import wieprzowiny w Chinach wzrośnie pomimo ASF.

Listopad 2019 / Rabobank/Chiny.
https://research.rabobank.com/

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane produkty w sklepie

Sklep specjalizujący się w branży świń
Doradztwo i serwis techniczny
Ponad 120 marek i producentów