Bilans handlowy UE w przypadku wieprzowiny jest w dużej mierze dodatni, z eksportem rocznym o wartości blisko 6 mld euro w ostatnich latach. Głównym klientem dla eksportu UE są obecnie Chiny, a następnie Japonia, Hongkong, Filipiny i Korea Południowa.
Światowy popyt na wieprzowinę stale rośnie. UE była w stanie skorzystać ze zwiększonego popytu na import w szczególności w Chinach. Ekspansja na rynek chiński związana jest częściowo ciągłym wzrostem konsumpcji, ale w 2015 roku również z faktu, że wiele małych gospodarstw zaprzestało działalności z powodu zaostrzonych wymogów środowiskowych. Ta krajowa niewystarczająca podaż stworzyła zwiększone zapotrzebowanie na import, a także wpłynęła na wzrost cen wieprzowiny w Chinach. Ponad połowa eksportu UE wieprzowiny do Chin (61% jako średnia pod względem wartości eksportu od 2013 roku) to podroby, pozostałe to mrożone łopatki, boczek i inne zamrożone elementy tuszy.
Kraje docelowe i wartość ekstoprtowanej wieprzowiny z UE (2013 - 2015)
Pigmeat from the EU has been very competitive in the last couple of years with prices lower or comparable to those of its main competitors, the US and Brazil . However, this also translates into lower returns for the EU pigmeat sector
poniedziałek 20 czerwca, EC/ UE.
http://ec.europa.eu/agriculture