Komisja Europejska zatwierdziła 33 nowe programy promocji produktów rolnych UE, jak i na rynkach krajów trzecich. Programy te są warte 108 mln € i obejmują okres 3 lat. Połowa (54 mln euro) pochodzi z budżetu UE. Programy przyczynią się do wejścia na nowe rynki, i zwiększenia spożycia promowanych produktów w i poza UE. Programy mogą składać się z różnego rodzaju akcji promocyjnych podkreślających zalety produktów unijnych, zwłaszcza w zakresie jakości, bezpieczeństwa i higieny żywności, żywienia, etykietowania, dobrostanu zwierząt i przyjaznych dla środowiska metod produkcji.
Wybrane programy obejmują szeroki zakres kategorii produktów, zwłaszcza tych dotkniętych ostatnio trudnościami rynkowymi, jak na przykład produkty mleczarskie, ale także mięso, świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty wysokiej jakości jak np. oliwa z oliwek i produkty ekologiczne.
czwartek 12 listopada, 2015/ EC/ Unia Europejska
http://europa.eu/rapid