Producenci z UE otrzymają zwiększony budżet w wysokości 133 mln € w 2017 roku w celu promowania produktów rolnych UE na zewnątrz i wewnątrz UE i na kontynuowanie poszukiwania nowych rynków zbytu.
Komisja przyjęła strategię promocyjną na rok 2017 dla produktów rolnych UE o łącznym budżecie 133 mln € w porównaniu do 111 mln € dostępnymi w roku 2016. Kwota ta będzie współfinansować kilka programów, z których większość będzie skierowana do państw i regionów trzecich w tym Chin , Bliskiego Wschodu, Ameryki Północnej, Azji Południowo-Wschodniej i Japonii.
Spośród wybranych kampanii 60 to pojedyncze programy i 6 to wieloletnie programy pokazujące bardziej zróżnicowany i szerszy zasięg niż kiedykolwiek. Obejmują one 32 kraje trzecie, w porównaniu z 23 w ubiegłym roku, a w odniesieniu do dwóch głównych miejsc docelowych, USA i Chin, idą daleko poza najbardziej ukierunkowany obszar Nowego Jorku i Pekinu. Produkty, które będą najbardziej reklamowane w kampaniach to owoce i warzywa (30% programów), a następnie mięsa (17%) i produkty mleczne (15%). Odzwierciedla to znaczenie polityki promocyjnej na sektory wspierane w trudnej sytuacji na rynku, takich jak nabiał i wieprzowina.
czwartek 10 listopada, 2016/ EC/ UE.
http://europa.eu/rapid