X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Konsumenci w UE popierają nowe przepisy dotyczące lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych

Nowe badanie przeprowadzone w 8 krajach UE1 pokazuje, że większość konsumentów popiera lepszy dobrostan zwierząt hodowanych na żywność i oczekuje od decydentów UE podjęcia odpowiednich działań.

27 luty 2024
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

BEUC i jej członkowie wzywają Komisję Europejską do wzięcia pod uwagę obaw konsumentów i wypełnienia swojego zobowiązania w zakresie dobrostanu zwierząt poprzez zaproponowanie nowych przepisów i aktualizację istniejących.

Główne wnioski z badania są następujące:

  • Prawie 9 na 10 konsumentów popiera nowe przepisy mające na celu poprawę dobrostanu zwierząt hodowlanych w UE, takie jak zapewnienie większej przestrzeni życiowej, zakaz systemów klatkowych i okaleczeń.
  • Konsumenci chcą wiedzieć więcej o tym, jak hodowane są zwierzęta gospodarskie i potrzebują wiarygodnych oznaczeń.
  • Przejście na wyższe systemy dobrostanu zwierząt hodowlanych musi być sprawiedliwe dla rolników i konsumentów.

W jakim stopniu powiedziałbyś, że dobro zwierząt hodowlanych ma dla Ciebie znaczenie?

W jakim stopniu powiedziałbyś, że dobro zwierząt hodowlanych ma dla Ciebie znaczenie?
W jakim stopniu powiedziałbyś, że dobro zwierząt hodowlanych ma dla Ciebie znaczenie?

Więcej informacji:

  • Lepsze etykietowanie: 3 na 4 (72%) konsumentów chce rozszerzenia etykietowania metody produkcji na inne produkty poza jajami.
  • Brak wiedzy: Ponad 6 na 10 konsumentów uważa, że ma niski poziom wiedzy na temat praktyk związanych z dobrostanem zwierząt. Przeprowadzone przez nas testy potwierdziły to i wykazały, że mają oni tendencję zarówno do przeceniania, jak i niedoceniania warunków dobrostanu zwierząt.
  • Wsparcie dla rolników: Konsumenci zgadzają się (78%), że importowane produkty pochodzenia zwierzęcego powinny podlegać takim samym zasadom dobrostanu, jak te produkowane w UE. Zdecydowana większość (74%) chciałaby, aby UE zapewniła rolnikom fundusze na wdrożenie wyższych standardów dobrostanu zwierząt.
  • Nie dla " welfare-washing": Konsumenci mają niskie zaufanie do twierdzeń firm dotyczących dobrostanu zwierząt, a 84% z nich zareagowałoby negatywnie na " welfare-washing".
  • Potrzebne wsparcie finansowe: 7 na 10 konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za wyższe standardy dobrostanu zwierząt, ale w różnym stopniu (do 5% tylko dla połowy tych, którzy są skłonni zapłacić więcej). Podczas gdy zdecydowana większość konsumentów uważa, że poprawa standardów dobrostanu zwierząt jest ważna, rządy UE i krajowe muszą zapewnić, że koszty tej transformacji są sprawiedliwie dzielone, a nie ponoszone wyłącznie przez konsumentów.
  • Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci postrzegają kurczaki i świnie jako zwierzęta hodowlane o najgorszych warunkach dobrostanu. Liczba respondentów, którzy uważają, że warunki dobrostanu świń są "złe" wynosi 35%, a liczba respondentów, którzy uważają, że warunki te są "dobre" wynosi 24%.
  • Nieco ponad jedna trzecia (35%) respondentów byłaby skłonna zapłacić do 5% więcej za żywność produkowaną z zachowaniem wyższych standardów dobrostanu zwierząt. Jeden na pięciu (21%) byłby skłonny zapłacić do 10% więcej, a 8% do 20% więcej. Jeden na dwudziestu (5%) zapłaciłby nawet ponad 20% więcej za taką żywność. Z drugiej strony, jeden na trzech (31%) wskazał, że nie byłby skłonny zapłacić nic więcej.

Czy jesteś skłonny zapłacić więcej za żywność produkowaną zgodnie z wyższymi standardami dobrostanu zwierząt niż te powszechnie stosowane?

Czy jesteś skłonny zapłacić więcej za żywność produkowaną zgodnie z wyższymi standardami dobrostanu zwierząt niż te powszechnie stosowane?
Czy jesteś skłonny zapłacić więcej za żywność produkowaną zgodnie z wyższymi standardami dobrostanu zwierząt niż te powszechnie stosowane?

27 luty 2024/ BEUC/ UE.
https://www.beuc.eu

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości 3trzy3 w 3 minuty

Cotygodniowy newsletter podsumowujący najnowsze informacje z 3trzy3.pl

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane artykuły