Federalna minister żywności i rolnictwa Julia Klöckner przedstawiła raport żywieniowy 2021, przeprowadzony przez Instytut Forsa. Co roku reprezentatywne badanie Ministerstwa Federalnego pokazuje zwyczaje żywieniowe i zakupowe Niemców.
Kluczowe wnioski:
- Dieta powinna być zdrowa - etykieta Nutri-Score ma fundamentalne znaczenie
- 91% ankietowanych uważa, że żywność powinna być zdrowa.
- 45% osób, które spojrzały na etykietę Nutri-Score na opakowaniu, potwierdza, że ocena produktu wpłynęła na ich decyzję o zakupie (etykieta została wprowadzona w Niemczech na dwa miesiące przed badaniem).
- Więcej uwagi poświęca się również dodawaniu cukru do przetworzonej żywności i produktów gotowych: 83% opowiada się za dodawaniem mniejszej ilości cukru do produktów.
- Mniejsze spożycie mięsa - dobrostan zwierząt jest coraz ważniejszy
- 86% respondentów uważa, że ważne lub bardzo ważne jest posiadanie państwowej lub niezależnej etykiety dotyczącej dobrostanu zwierząt. Konsumenci byliby skłonni zapłacić więcej za lepszy dobrostan zwierząt. Dzienne spożycie mięsa i wędlin spadło do 26% (34% w 2015 r.). 10% określa siebie jako wegetarian, a 2% jako wegan. Zatem 88% badanych nie rezygnuje z mięsa.
- Według 71% respondentów głównym powodem kupowania alternatywnych produktów wegetariańskich lub wegańskich jest ciekawość. W przypadku osób w wieku 14-29 lat ten powód wynosi 83%.
- Ogólnie można powiedzieć, że akceptacja alternatyw wegetariańskich lub wegańskich w dużym stopniu zależy od wieku. Młodsi ludzie częściej je akceptują. Natomiast 74% konsumentów w wieku powyżej 60 lat twierdzi, że nigdy nie kupowało takich produktów.
19 maja , 2021/ BMEL/ Niemcy
https://www.bmel.de