Wyniki raportu BGŻ BNP Paribas wskazują, że konsumenci przy wyborzeproduktów mięsnych kierują się przede wszystkim ceną. Co więcej, badania GfK CAPIBUS pokazują, że im starsi konsumenci, tym czynnik ten jest bardziej istotny. Niska cena odgrywa również dużą rolę przy zakupie wędlin. Jest to nieco niższy odsetek ankietowanych (45 proc.) niż odnotowany dla mięsa świeżego, jednak nadal jest na pierwszym miejscu wśród głównych czynników wyboru.
Innym istotnym czynnikiem jest pochodzenia mięsa- konsumenci preferują produkty polskie. Ten współczynnik rośnie też wraz z wielkością gospodarstwa domowego. Co trzecia badana osoba zwracała uwagę na wygląd produktu mięsnego. Ponadto konsumenci są zianteresowani kupnem wędlin o tradycyjnej recepturze. W tym przypadku zainteresowanie takim produktem rośnie wraz z wykształeceniem konsumenta.
Poszukując mięsa lub wędlin wysokiej jakości, Polacy są skłonni zapłacić większą cenę. W przypadku obu produktów 42 proc. osób jest w stanie zapłacić średnio około 6 proc. więcej za mięso czy wędlinę wysokiej jakości.
Z badania GfK PGD wynika, że polscy konsumenci najczęściej sięgają po produkty markowe (93 proc. w 2014 r.), stosunkowo rzadko po produkty dostępne pod marką własną.
.
czwartek 21 lipca 2016r. /Polskie Mięso/ Polska www.polskie-mieso.pl