Z badań zleconych przez de Heus wynika, że wartość eksportu polskiej żywności w 2018 roku przekroczy 29 mld euro, co jest historycznym wynikiem. Dla porównania jeszcze w 2004 roku wartość eksportu polskiej żywności wynosiła 5,4 mld euro.
Polska żywność wciąż jeszcze nie ma wyrobionej mocnej, rozpoznawalnej marki, która byłaby kojarzona w Europie i na całym świecie. Dlatego polscy producenci żywności, żeby rozwijać się na zagranicznych rynkach, muszą cały czas utrzymywać wysoką jakość i konkurencyjną, niską cenę, powiedział Sylwester Mierzejewski z Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, potwierdza, że konsumenci, zarówno w Polsce, jak i w Europie, szukają już przede wszystkim produktów o wyższym standardzie." Mam tu na myśli kurczaka wolnowybiegowego czy kurczaka w jakimś zakresie ekologicznego. Wyraźnie widać, że taki rynek rośnie, chociażby po ofercie sklepów."
środa 6 lutego 2019 r. / PFPZ/ Polska www.pfpz.pl