Jak donosi Związek Polskie Mięso, dane Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wskazują na to, że niemal wszyscy polscy konsumenci kupują mięso i wędliny (ponad 97 proc. populacji). Społeczeństwo wydaje na ten cel około 22 mld złotych rocznie.
Obecnie zaczął się sezon grillowy, który jest odpowiedzialny za wzrost sprzedaży kiełbasy, kaszanki, karkówki i żeberek. Większość nabywców wybiera produkty do samodzielnego przyrządzenia (85%), około 10% wybiera produkty marynowane, już przyprawione.
W sezonie grillwoym jednorazowo konsumenci kupują o 10% więcej mięsa, to jest około 1 kg, najczęściej jest to mięso na wagę a nie pakowane.
Mięso i wędliny chętniej kupowane są w tradycyjnych sklepach spożywczych oraz w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich. Dość istotną rolę w zakupach mięsa odgrywają też supermarkety i stoiska z ladą tradycyjną.
czwartek 12 maja 2016r. /Polskie Mięso/ Polska www.polskie-mieso.pl