Łącznie 191,6 mln € zostało przydzielone na programy promocyjne w 2019 r., w tym 181,6 mln € na współfinansowanie programów i kolejne 10 mln € w przypadku zakłóceń rynku, z 179 mln € w 2018 r. Programy mogą obejmować szeroki zakres problemów, od ogólnych kampanii dotyczących zdrowego żywienia do konkretnych sektorów rynku.
89 milionów € zostanie przeznaczone na kampanie w krajach o wysokim wzroście, takich jak Kanada, Chiny, Kolumbia, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Część pieniędzy zostanie przeznaczona na promocję konkretnych produktów, takich jak oliwki stołowe.
W samej UE działania koncentrują się się na kampaniach promujących różne systemy i oznaczenia jakości UE, w tym chronioną nazwę pochodzenia (ChNP), chronione oznaczenia geograficzne (CHOG) i gwarantowaną tradycyjną specjalność (GTS), a także produkty ekologiczne. Ponadto część finansowania jest przeznaczona dla określonych sektorów: ryżu wyprodukowanego w sposób zrównoważony, oliwek stołowych, wołowiny i cielęciny oraz świeżych owoców i warzyw. Ta ostatnia została specjalnie wybrana w celu promowania zdrowego żywienia wśród konsumentów w UE.
wtorek 15 stycznia 2019/ EC/ UE.
http://europa.eu/rapid