X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Promowanie europejskich produktów rolno-spożywczych: szczególny nacisk na zrównoważone rolnictwo

Na promocję produktów rolno-spożywczych UE w UE i poza nią w 2021 r. przeznaczono łącznie 182,9 mln euro.

15 styczeń 2021
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Ten program prac w zakresie polityki promocyjnej kładzie szczególny nacisk na promowanie produktów i metod rolniczych, które bardziej bezpośrednio wspierają cele Europejskiego Zielonego Ładu, z priorytetem dla produktów ekologicznych, owoców i warzyw oraz zrównoważonego rolnictwa.

Polityka UE w zakresie promocji produktów rolno-spożywczych ma na celu zwiększenie konkurencyjności sektora poprzez wykorzystanie rozwoju światowych rynków rolno-spożywczych i podnoszenie świadomości na temat wysokich standardów stosowanych w rolnictwie UE, w tym w zakresie jakości i zrównoważonego rozwoju. Nowe ramy polityki promocyjnej zostaną wprowadzone w przyszłym roku, jak przewidziano w strategii „Od pola do stołu”.

Prawie połowa budżetu (86 mln euro) zostanie przeznaczona na kampanie bardziej bezpośrednio zgodne z ambicjami Europejskiego Zielonego Ładu, w szczególności ze strategią „od pola do stołu”. Obejmuje to informowanie konsumentów w UE i na świecie o rolnictwie ekologicznym, zrównoważonym rolnictwie UE oraz roli sektora rolno-spożywczego w działaniach na rzecz klimatu i środowiska. Wybrane kampanie będą miały na celu podniesienie świadomości na temat tych rodzajów rolnictwa i zwiększenie rozpoznawalności oznakowania ekologicznego. Ponadto w UE będą finansowane kampanie promujące zdrowe odżywianie i zbilansowaną dietę poprzez zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw.

Kampanie skupią się również na podkreśleniu wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości, a także różnorodności i tradycyjnych aspektów unijnych produktów rolno-spożywczych. Obejmuje to promowanie unijnych systemów jakości, takich jak oznaczenia geograficzne, w UE.

Wreszcie, jeśli chodzi o kampanie poza UE, priorytety są ustalane na rynkach o dużym potencjale wzrostu, takich jak Japonia, Korea Południowa, Kanada i Meksyk. Oczekuje się, że wybrane kampanie zwiększą konkurencyjność i konsumpcję unijnych produktów rolno-spożywczych, poprawią ich widoczność i udział w rynku w tych krajach docelowych.

17 grudzień, 2020/ Komisja Europejska / Unia Europejska.
https://ec.europa.eu/

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane artykuły