Najnowszy raport Rabobanku dotyczący sektora trzody chlewnej (The EU Pork Industry; Competitive Power Is Key), wskazuje na fakt, że konsumpcja wieprzowiny zmalała w latach 2007 do 2014.
Albert Vernooij, analityk Rabobanku oświadczył, że "Spadek konsumpcji wieprzowiny był dwuczynnikowy: wyższe ceny wieprzowiny ze względu na wysokie koszty paszy i wybieranie tańszego źródła białka przez konsumentów ze względu na kryzys ekonomiczny. " Obserwuje się się na trzy długoterminowe trendy :
- konsumenci wybierają produkty z mniejszą zawartością mięsa
- wzrost odsetka osób nie jedzących mięsa, ze względów środowiskowych, etycznych, zdrowotnych i związanych z dobrostanem zwierząt
- Skandale związane z mięsem w UE.
Według Rabobanku rynek wieprzowiny w UE ma kilka możliwości poprawy sytuacji jednak producenci i przetwórcy będą musieli podjąć pewne strategiczne decyzje. Powinny opierać się o pozycję danej firmy na rynku i kilku innych czynnikach:
- konkurencyjności cenowej
- zaopatrzeniu
- Wydajności
- zorientowaniu na rynki
- Dostępu klienta
Piątek 2 października 2015/ Rabobank.
http://rabobank-food-agribusiness-research.pr.co