Po tym, jak United States Maritime Alliance (USMX) i International Longshoremen's Association (ILA) nie osiągnęły kompromisu, ponad 45 000 pracowników portowych w portach wschodniego i zatokowego wybrzeża rozpoczęło strajk 1 października.
Według Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA), „Administracja podejmuje działania w celu monitorowania i przeciwdziałania potencjalnemu wpływowi na konsumentów z powodu sporów pracowniczych w portach Wschodniego Wybrzeża i Wybrzeża Zatoki Perskiej. Nasza analiza pokazuje, że w najbliższym czasie nie powinniśmy spodziewać się znaczących zmian w cenach lub dostępności żywności. Dzięki zazwyczaj płynnemu przepływowi towarów przez porty i naszej silnej krajowej produkcji rolnej, nie spodziewamy się niedoborów w najbliższej przyszłości dla większości artykułów. Strajk nie miałby również wpływu na nieskonteneryzowane masowe przesyłki eksportowe, w tym zboża. W przypadku mięsa i drobiu, które są eksportowane przez porty wschodniego i zatokowego wybrzeża, dostępna przestrzeń magazynowa i przekierowanie produktów na alternatywne rynki krajowe i międzynarodowe może złagodzić część presji na rolników i przetwórców żywności. Zwracamy uwagę na wpływ sytuacji na zachodzie i będziemy nadal monitorować i współpracować z przemysłem, aby reagować na potencjalne skutki...”.
Amerykańskie Stowarzyszenie Przemysłu Paszowego (AFIA) ostrzega przed długoterminowymi konsekwencjami ekonomicznymi, potencjalnymi problemami z dostawami pasz dla zwierząt i rosnącymi kosztami dla rolników. Jeśli strajki będą się przedłużać, opóźnienia w otrzymywaniu niezbędnych składników, takich jak witaminy, minerały, aminokwasy i mikroelementy, zagrożą zdrowiu zwierząt i zwiększą koszty dla rolników. Prawie 100% witamin pochodzi z importu, co pokazuje, że nawet krótkie opóźnienia w dostawach mogą znacząco wpłynąć na zdrowie zwierząt.
1 październik, 2024/ USDA i Amerykańskie Stowarzyszenie Przemysłu Paszowego / Stany Zjednoczone.
https://www.usda.gov
https://www.afia.org