Według danych Ministerstwa Rolnictwa Danii połowa Duńczyków słyszała lub znała etykietę dotyczącą dobrostanu zwierząt, która pojawia się na opakowaniach produktów wieprzowych. Do tej pory wieprzowina jest jedynym produktem, który stosuje tego rodzaju etykietowanie, a cele ustalone po jego wprowadzeniu na rynek w ubiegłym roku zostały przekroczone.
Kiedy w maju 2017 r. pojawiły się pierwsze produkty z etykietami dotyczącymi dobrostanu zwierząt, celem było, aby 40% populacji wiedziało o tym oznaczeniu przed końcem 2018 r. Obecnie badanie wiedzy co do etykiety pokazuje, że świadomość sięga 49%. Jednocześnie ustalono cel ufności na poziomie 60% dla etykiety, a według badania odsetek ten wynosi 67%.
Duński minister, Esben Lunde Larsen, jest zadowolony, że dzięki tym oznaczeniom dotyczącym warunków dobrostanu zwierząt hodowanych w gospodarstwach duńscy konsumenci pomagają zwiększyć dobrostan zwierząt poprzez świadomy wybór.
Badanie pokazuje, że większość duńskich konsumentów, którzy wspierają dobrostan zwierząt, jest skłonna zapłacić więcej, aby zagwarantować, że zwierzęta hodowane będą hodowane w lepszych warunkach.
Po wprowadzeniu oznakowania wieprzowiny planuje się w 2018 r. wprowadzić etykietowanie drobiu.
wotrek 13 marca, 2018/ Miljø- og Fødevareministeriet/ Dania.
http://mfvm.dk/