Unijny wykaz oznaczeń geograficznych, które mają być chronione w Chinach, obejmuje takie produkty, jak Cava, Szampan, Feta, irlandzka Whisky, Münchener Bier, Ouzo, Polska Wódka, Porto, Prosciutto di Parma i Queso Manchego. Wśród chińskich produktów z oznaczeniem geograficznym lista obejmuje Pixian Dou Ban (pasta z fasoli Pixian), Anji Bai Cha (biała herbata Anji), Panjin Da Mi (ryż Panjin) i Anqiu Da Jiang (Anqiu Ginger).
W ciągu następnych czterech lat, licząc od dzisiaj, umowa zostanie rozszerzona i obejmie dodatkowe 175 nazw z oznaczeniami geograficznymi po obu stronach.
Rynek chiński ma duży potencjał wzrostu dla europejskiej żywności i napojów. W 2020 r. Chiny były trzecim celem dla unijnych produktów rolno-spożywczych, osiągając do listopada wartość 16,3 mld euro. Jest to również drugie miejsce docelowe unijnego eksportu produktów z oznaczeniem geograficznym, stanowiących 9% wartości, w tym win, produktów rolno-spożywczych i napojów spirytusowych.
2 marzec 2021/ EC/ Unia Europejska.
https://ec.europa.eu