Komisja Europejska zdecydowała o przeznaczeniu dodatkowych 30 mln € z funduszy UE na promocję produktów rolnych i żywności w UE w 2015 r, ponad sumę 60 mln €, która jest co roku przewidziana w budżecie Wspólnej Polityki Rolnej. Decyzja Komisji UE jest skutkiem wprowadzenia embargo przez Rosję.
Komisarz UE do spraw rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich Dacian Ciolos powiedział: „programy promocyjne są jednym z instrumentów WPR, które można wykorzystać w perspektywie średnioterminowej w celu rozwiązania trudności rynkowych (...) pomagając producentom w znalezieniu nowych rynków zbytu w UE i poza UE. (...) w 2015 roku mogą zostać uruchomione programy o wartości co najmniej 120 mln €. Bardzo zachęcamy organizacje rolnicze, aby maksymalnie wykorzystały tę okazję i przedstawiły ambitne programy promocyjne w najbliższych tygodniach”.
5 września 2014/Polskie Mięso/ Polska
polskie-mieso.pl