X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

W działaniach promocyjnych żywności UE Komisja skupi się na rynkach pozaeuropejskich

W sumie na programy promocyjne wybrane do współfinansowania przez UE w 2018 r. będzie dostępnych 179 milionów euro, w 2017 r. było 142 miliony.

16 listopad 2017
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Programy na 2018 r. promujące unijne produkty rolno-spożywcze będą koncentrować się przede wszystkim na rynkach o największym potencjale wzrostu, głównie na krajach spoza Unii Europejskiej (UE).

Program prac na 2018 r. został przyjęty w dniu 15 listopada 2017 r. i, podobnie jak w latach poprzednich, umożliwi finansowanie UE z budżetu wspólnej polityki rolnej w celu współfinansowania kampanii promocyjnych dotyczących produktów rolno-spożywczych w UE.

W sumie 179 milionów euro będzie dostępnych na programy promocyjne wybrane do współfinansowania przez UE w 2018 r., w porównaniu do 142 milionów w 2017 r.

Program prac na 2018 r. jest kontynuowany na tych samych ogólnych zasadach, co poprzednie programy promocyjne, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększenia liczby indywidualnych kampanii skierowanych do krajów spoza UE o największym potencjale wzrostu. W samej UE główny nacisk kładziony jest na współfinansowanie kampanii mających na celu informowanie konsumentów o różnych unijnych systemach jakości i etykietach (ekologiczna, chroniona nazwa pochodzenia - PDO, chronione oznaczenie geograficzne - PGI, gwarantowana tradycyjna specjalność - TSG).

Podobnie jak w latach ubiegłych, część funduszy przeznaczonych na kampanie promocyjne w 2018r. skierowana jest do poszczególnych sektorów: w tym roku nacisk zostanie położony na promowanie zrównoważonej produkcji owiec / kóz w celu przeciwdziałania skutkom utrzymujących się trudności na rynku. Dodatkowa alokacja została również zarezerwowana na kampanie mające na celu promowanie zdrowego odżywiania i zwiększenie spożycia owoców i warzyw w UE, bezpośrednią odpowiedź na trudności, z jakimi borykał się w szczególności sektor owoców i warzyw w wyniku rosyjskiego embarga.

Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii zostaną opublikowane w styczniu 2018 r. Zaproszenie jest otwarte dla szerokiego grona podmiotów, takich jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy rolno-spożywcze odpowiedzialne za działania promocyjne. Tak zwane "proste" programy mogą być składane przez jedną lub więcej organizacji z tego samego kraju UE; programy "multi" pochodzą z co najmniej dwóch organizacji krajowych z co najmniej dwóch państw członkowskich lub z jednej lub więcej organizacji europejskich.

środa 15 listopada, 2017/ EC/UE.
http://europa.eu

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji