Przewiduje się, że globalna konsumpcja mięsa wzrośnie o 14% do 2030 r. w porównaniu ze średnimi poziomami z lat 2018- 2020 - wynika z raportu ONZ "Climate Risks in the Agriculture Sector". Wzrost konsumpcji będzie przede wszystkim napędzany przez wzrost dochodów i populacji. Jednak w krajach o wysokich dochodach oczekuje się, że konsumpcja mięsa na osobę będzie się wyrównywać ze względu na zmiany preferencji konsumentów i wolniejszy wzrost populacji. Oczekuje się, że do 2030 roku drób będzie stanowił 41% światowych produktów mięsnych, a wołowina - 20%. Oczekuje się, że produkcja wołowiny wzrośnie o 5,8% w 2030 r. w porównaniu z okresem bazowym 2018-2020.


Większa świadomość emisji powstających w wyniku działalności rolniczej i ich wpływu na środowisko skłania konsumentów do przesunięcia popytu z produktów o wysokiej emisji dwutlenku węgla na ich mniej emisyjne alternatywy. Rosnąca liczba konsumentów preferuje diety oparte na roślinach od diet mięsnych. Rosnące koszty związane z podatkami nakładanymi na produkty rolne o wysokim śladzie węglowym, w połączeniu z rosnącą świadomością, mogą jeszcze bardziej zniechęcić do konsumpcji mięsa i produktów mlecznych.
Już teraz można zaobserwować zmianę preferencji rynkowych z tradycyjnego mięsa na alternatywy roślinne. W 2019 roku detaliczny rynek żywności wzrósł średnio o 2,2%, ale branża żywności pochodzenia roślinnego wzrosła o 11,4%. W 2020 roku branża ta wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 27%, w porównaniu do 15% wzrostu ogólnej sprzedaży detalicznej żywności.
marzec 2023/ Organizacja Narodów Zjednoczonych .
https://www.unepfi.org